Incompany workshops Thoughtleadership voor salesprofessionals
Uniek workshopprogramma voor commercieel professionals
Hoe kunnen salesprofessionals in hun netwerk door klanten en prospects worden gezien als kennisleiders? Door actief te werken aan hun thoughtleadership, zowel online als offline.
Het gedrag van kopersgroepen (DMU’s) verandert sterk. Het koopproces in business-to-business-omgevingen vindt steeds meer online plaats. Slechts 17% van de totale tijd tijdens het koopproces wordt tegenwoordig besteed aan praten met leveranciers. De gemiddelde DMU is meer dan 11 personen op dit moment. Daarbij is de samenstelling en diversiteit ook sterk veranderd. Meer dan 40% van de DMU-leden is millennial.
De rol van de salesprofessional verandert hierdoor van informatiekanaal tot een echte thoughtleader, die klanten moet uitdagen en inspireren. Om die status te bereiken, moet de individuele salesprofessional een sterke online aanwezigheid hebben. Actief het eigen netwerk uitbouwen. Zelf relevante content maken, delen en opvolgen en zichtbaar zijn op offline podia.
Thoughtleadership voor salesprofessionals is speciaal ontwikkeld om de stap te maken richting kennisleiderschap. De salesprofessional maakt hierdoor het verschil en voegt echt waarde toe in alle interacties met klanten en prospects.
Dit incompany workshopprogramma wordt helemaal afgestemd op je specifieke bedrijfs- en marktsituatie. We houden een uitgebreide intake met alle stakeholders en de deelnemers. Hierdoor zijn alle voorbeelden, opdrachten en cases gebaseerd op de dagelijkse praktijk. Bij deze training nodigen we nadrukkelijk ook collega’s uit van andere betrokken afdelingen, zoals marketing en communicatie.
Voorbeeld programma
Dagdeel 1: De basis van thoughtleadership
- Waarom is thoughtleadership belangrijk voor een salesprofessional?
- Hoe kun je je eigen profiel optimaliseren?
- Op welke wijze kun je structureel je online netwerk uitbreiden?
- De opbouw van een sterk converterend connectieverzoek
- De drie P’s van engaging content
Dag 2: Het maken van eigen content
- De vier stappen van een contentstrategie: Leren, Maken, Delen, Actie
- Hoe kom je aan je kennis en vind je gemakkelijk goede onderwerpen?
- Hoe maak je een succesvolle post, die veel wordt geliket en gedeeld?
- Hoe werkt het algoritme en hoe kun je die voor je laten werken?
- De inzet van externe content
Dagdeel 3: Het implementeren van een succesvol proces
- Hoe volg je reacties en likes op je post op?
- Hoe converteer je social selling activiteiten naar commercieel resultaat?
- Hoe gebruik je AI-tools om je werkzaamheden te versnellen?
- Thoughtleadership verwerven via offline podia
- Het implementeren van succesvolle gewoontes en processen
Praktische informatie
- Drie dagdelen van circa vier uur op locatie gegeven
- Schriftelijke intake met alle deelnemers
- Compleet maatwerkprogramma afgestemd op jouw wensen en marktsituatie
- Voor 3 tot 12 deelnemers - ervaring met social selling is niet nodig
- Met opdrachten, vooraf, tussendoor en achteraf voor een directe transfer naar de praktijk
- Inclusief zes maanden ondersteuning via telefoon, mail of app
- Iedere deelnemer ontvangt een exemplaar van Het grote acquisitie praktijkboek (paperback of e-book)
Waarom een workshopprogramma Thoughtleadership voor salesprofessionals?
Commercieel resultaat
Salesprofessionals die werken aan hun status van thoughtleadership worden in hun markt erkend als kennisleider en professionele gesprekspartner.
Integrale methode
Een volledig geïntegreerde aanpak voor het Leren, Maken, Delen en Opvolgen van zelfgemaakte, relevante content.
Meetbare resultaten
Door een heldere opzet van het proces geeft deze trainingsaanpak voorspelbare en meetbare resultaten.
Nieuwste inzichten
Gebaseerd op de nieuwste inzichten in business development, marketing en AI, ontwikkeld door de sales professionals van 3to1.
Parktische insteek
Voor, tijdens en na de training gaan de deelnemers direct aan de slag en maken en delen ze relevante content en ideeën in hun markt.,
Unieke training
Dit is het eerste \programma voor salesprofessionals, waarbij ze zelf verantwoordelijkheid nemen om hun eigen expertstatus te vergroten.